Výdaje na internetovou reklamu do října stouply na 3,4 mld. Kč

30.11.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 30. listopadu (ČTK) - Výdaje na zobrazovanou internetovou reklamu v ceníkových cenách letos od ledna do října stouply o pětinu na 3,4 miliardy korun. Nejvíce zadavatelé za inzerci zaplatili v květnu a v říjnu, tedy vždy před volbami. Vyplývá to ze statistiky AdMonitoring společnosti Mediaresearch.

V samotném říjnu byl největším zadavatelem reklamy Vodafone s 10,8 milionu korun, následuje Hypoteční banka s devíti miliony a Česká spořitelna s utracenými téměř sedmi miliony korun. Nejvíce, téměř 62 milionů, do internetové inzerce investovali peněžní zprostředkovatelé, následují zadavatelé z oblasti motorových vozidel se 48 miliony Kč.

Nejvíce peněz v říjnu inkasoval Seznam.cz, který z takzvané display internetové reklamy získal 173,5 milionu korun, následuje Centrum Holdings se 77 miliony a Mafra s 64,5 milionu korun.

Ceníkové ceny jsou výrazně vyšší, než zadavatelé po slevách skutečně za reklamu zaplatí. Podle nedávného odhadu společnosti Centrum Holdings by letos měli zadavatelé za zobrazovanou reklamu vydat ve skutečnosti 1,5 miliardy korun. Za pět let by to měl být dvojnásobek.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK