Ikea za poslední rok vykázala v Česku nižší tržby i přesto, že počet návštěvníků tuzemských obchodních domů Ikea se v hospodářském roce 2010 meziročně zvýšil z necelých deseti milionů v roce 2009 na 10,886 milionu. Přibližně polovinu tvořili zákazníci, kteří si koupili zboží. Lidé ale podle Válové více hleděli na ceny, což mělo nepříznivý vliv na tržby. Ikea zároveň kvůli konkurenčnímu boji snížila ceny nábytku.
Konkurence mezi prodejci nábytku je stále tvrdší. Šest nových prodejen na tuzemském trhu v předchozích letech otevřela rakouská společnosti Kika a letos byl v Praze zprovozněn nový obchodní dům XXXLutz, který sází na nízké ceny.
Konkurence mezi prodejci nábytku bude zřejmě ještě tvrdší, jelikož obchodníci plánují další expanzi. Například rakouská Kika má nyní dvě prodejny v Praze a po jedné v Plzni, Brně, Olomouci a Liberci. V následujících pěti letech by chtěla v Česku otevřít deset až 15 prodejen. Společnost Ikea plánuje zprovoznit nové obchodní domy v Hradci Králové a na okraji Prahy.
Pěti největším tuzemským obchodníkům s nábytkem v roce 2009 navzdory hospodářské krizi vzrostly celkové tržby na rekordních 17,4 miliardy korun. O rok dříve čtyři hlavní prodejci Ikea, Asko Nábytek, Kika Nábytek a Sconto Nábytek utržili 14,6 miliardy korun, přičemž loni se mezi ně díky vyšším tržbám zařadila také síť obchodů s nábytkem Jysk.