Prodej za listopad v ročním přepočtu dosáhl téměř 12,3 milionu vozidel, což ve srovnání s říjnem znamená ustálenou úroveň. Spotřebitele do předváděcích center nalákaly před koncem měsíce slevy na nové vozy, které mnozí během hospodářské recese odkládali.
Ford Motor oznámil nárůst prodeje o 24 procent, Chrysler o 17 procent a General Motors o 11 procent. Údaj Fordu nezahrnuje divizi Volvo, kterou podnik v srpnu prodal čínské společnosti Geely.
"Pozorujeme, že se spotřebitelé na trh vracejí nejen kvůli tomu, že vůz potřebují, ale protože ho chtějí," uvedl analytik TrueCar Jesse Toprak. Dodal, že jde o významný posun od nákupních vzorců z posledních téměř dvou let.
Japonská Toyota Motor ale v listopadu v USA utrpěla propad prodeje o tři procenta. Dokresluje se tím, že Toyota ještě nezískala zpět důvěru kupujících, poté co před rokem začala svolávat k prohlídkám a opravám miliony vozů. Její tehdejší pověst kvality a bezpečnosti tím značně utrpěla, napsala agentura Reuters.