iPhone si díky díky desítkám tisíc aplikací podmanil japonský trh

05.12.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Tokio 5. prosince (ČTK) - Telefonu iPhone od americké společnosti Apple se podařilo jako jedinému chytrému mobilu z ciziny podmanit si japonský trh, který byl dosud zahraničním přístrojům nepřístupný. Díky desítkám tisíc aplikací zaujal iPhone mezi chytrými mobily v Japonsku dominantní pozici, napsala agentura AP.

Roky platilo, že byl běžný mobilní telefon pro japonský trh, byť funguje všude jinde ve světě, napěchovaný rozmanitými hrami a dalšími aplikacemi, aby uspokojil nároky vybíravých Japonců. Proto se také japonskému trhu s mobily v odvětví přezdívá Galapágy podle souostroví, kde se exotická fauna vyvíjela izolovaně od zbytku světa.

Ani zahraničním autorům aplikací se nedařilo vnucovat japonskému trhu své produkty, právě kvůli jeho izolovanosti. To však neplatí pro iPhone.

Kam se člověk podívá v městské hromadné dopravě či kavárnách, uvidí Japonce klepající prsty na dotekové displeje svých iPhonů. V ostrovní zemi to představuje nebývalé přijetí technologie, která není domácího původu.

Vývojáři aplikací pro iPhone, ať z USA či dalších zemí, nyní považují japonský trh do budoucna za lukrativní, protože Japonci jsou zvyklí za aplikace do svých mobilů platit. A japonští vývojáři, ještě nedávno oddaní práci pro specifické japonské mobily, mají zase šanci uspět na světovém trhu s aplikacemi pro iPhone.

Podle Apple si jich lidé ve světě stáhli do svých telefonů celkem tři miliardy ani ne za 18 měsíců. Z tržeb za ně si Apple nechává 30 procent a zbytek jde autorům.

Apple neuvádí, kolik iPhonů se prodalo v jednotlivých zemích. Japonci ale zaujímají významný podíl v 70 milionech přístrojů, které se zatím ve světě prodaly, z toho rekordních 14,1 milionu za poslední celé čtvrtletí.

Takzvané chytré telefony s operačním systémem, v nichž patří iPhone mezi neprodávanější, mají podle agentury Gfk Marketing Services Japan na japonském trhu podíl kolem 16 procent. Celkem se v Japonsku za rok prodá zhruba 35 milionů mobilů.

Očekává se, že trh s aplikacemi pro mobily v Japonsku zesílí také díky rostoucímu prodeji mobilů s operačním systémem Android od amerického internetového gigantu Google a velkých operátorů NTT DoCoMo, KDDI a Softbank. Ta má jako jediný japonský operátor iPhone od Applu v nabídce, napsala agentura AP.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK