Time Warner koupil AOL za 162 miliard dolarů v roce 2000, kdy byla AOL jako internetový provider všudypřítomná. Pak ji Time Warner od sebe oddělil v roce 2009 a dnes má tržní hodnotu 2,69 miliardy dolarů.
V mnoha ohledech vycházejí diskutované kroky z plánů, o nichž se uvažovalo v letech 2008 a 2009. Již loni Time Warner uvažoval o tom, že dvě hlavní aktivity AOL od sebe oddělí. Internet po telefonních linkách se měl prodat nebo převést na EarthLink nebo United Online a reklamní aktivity měly přejít právě na Yahoo.
Time Warner od sebe loni AOL raději oddělil a převedl ji na své akcionáře, protože by při jejím rozdělení platil vysoké daně, uvedly zdroje. AOL nyní prochází radikální transformací přeměny v podnik internetového obsahu.
Spojit webová aktiva Yahoo a AOL má strategický význam, uvedl analytik společnosti Hudson Square Research Todd Rethemeier. Připomněl, že Yahoo láká uživatele všeobecným, sportovním a finančním zpravodajstvím a elektronickou poštou, zatímco AOL má silnou pozici v nabídce map a ve zpravodajství ze zábavního průmyslu.