"Internetové nakupování je již několik let oblíbeným způsobem pořízení vánočních dárků. Ekonomická krize naučila zákazníky hledat co nejvýhodnější nabídku, kterou nadále nabízí internetové obchody," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.
I přes širokou nabídku možností obchodníci zákazníkům doporučují nečekat s nákupem na poslední chvíli. S ohledem na další zvýšení popularity nákupů po internetu by zákazníci neměli riskovat, že požadované zboží bude na poslední chvíli nedostupné.
U většiny internetových obchodů lze objednávat vánoční dárky, které jsou skladem, do 21. prosince v případě nejběžnějšího dodání obchodním balíkem České pošty. Jestliže se rozhodnou pro doručení objednaného zboží pomocí kurýrních služeb, uvádí většina e-shopů jako poslední vánoční termín středu 22. prosince.
Především zákazníci z větších měst mají výhodu v podobě existence kamenných prodejen internetových obchodníků. U některých je možné si skladové zboží osobně vyzvednout i 24. prosince, tedy přímo na Štědrý den.
Podle kurýrní společnosti DPD vrcholí předvánoční sezona zhruba dva týdny před Štědrým dnem. Počet doručených zásilek se proti zbytku roku před Vánoci zvyšuje o 40 procent. Nejsilnějšími regiony pro vyzvedávání zásilek o Vánocích je severní Morava a Praha. Hlavní město vede v počtu doručených zásilek.