Nejvíce z automobilek do reklamy letos investovala Škoda Auto

14.12.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 14. prosince (ČTK) - Největším inzerentem na tuzemském automobilovém trhu byla do října Škoda Auto, následují Ford a Peugeot. Celkem automobilky utratily za reklamu 3,4 miliardy Kč. Uvedla to společnost Admosphere, která se zabývá analýzou reklamních investic.

Škoda do reklamy za deset měsíců investovala 386 milionů korun, druhý Ford 256 milionů a třetí Peugeot 244 milionů. Následují Hyundai a Renault.

Z celkových výdajů na reklamu směřovalo do televizní reklamy nebo do reklamy v tisku 2,64 miliardy korun, ostatní formy reklamy pohltily 805 milionů. Admosphere vyhodnocuje reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

Admosphere je dceřiná společnost firmy Mediaresearch, která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a venkovních mediích na území České republiky.

Škoda Auto byla podle statistiky Svazu dovozců automobilů do října nejprodávanější na trhu. Druhý skončil Ford a na dalších místech Volkswagen, Renault a Hyundai.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK