Žaloba byla podána dnes jménem Monety Parhamové. Ta tvrdí, že její malé děti chtějí chodit do restaurací McDonald's kvůli hračkám, které zde dostanou. Podle CSPI se tak McDonald's zaměřuje reklamou přímo na malé děti, a porušuje tak několik zákonů na ochranu spotřebitelů, protože využívá zranitelnost dětí.
Praktiky McDonald's jsou pozorně sledovány. San Francisco se nedávno stalo prvním městem, které zakázalo restauracím s rychlým občerstvením přikládat hračky k dětským jídlům, která nesplňují stanovené nutriční hodnoty. Podobná vyhláška byla schválena i v oblasti Santa Clary, napsaly agentury AP a Reuters.
V roce 2006 utratily podniky rychlého občerstvení včetně McDonald's za hračky a reklamu lákající děti 520 milionů dolarů (9,8 miliardy korun). Reklama tohoto typu podle odborníků děti dokáže hodně ovlivnit a v USA, bojujících s dětskou obezitou, není vítána. Odborný časopis Pediatrics rovněž nedávno zveřejnil studii, podle níž dají děti přednost svačině, jejíž obal zdobí populární postavičky.