V každoroční recenzi bodovaly vysoko také automobilky General Motors a Ford z USA a japonská Toyota Motor. Při testech se simulovaly čelní, boční a zadní nárazy, sledovaly se i fixace hlavy a ochrana proti převrácení vozu.
Na nejvyšší příčky se nedostal žádný z malých pickupů, velké pickupy bude institut testovat později.
Výrobce v posledních dvou letech přiměla k inovaci vozů přísnější kritéria. Přibyly například požadavky pro pevnost střechy či elektronická kontrola stability. Mnozí výrobci proto přepracovali své modely, aby si v hodnocení institutem IIHS polepšily. Prezident IIHS Adrian Lund připomněl, že spotřebitelé mají díky tomu větší výběr bezpečnějších aut.
Hyundai a Kia vylepšily u některých svých modelů především zpevnění střechy. Prodej aut od korejských automobilek na trhu v USA rychle roste, Hyundai i Kia jsou mezi desítkou nejprodávanějších značek a připravují o podíl na trhu zavedené japonské rivaly.
Chrysler přidal airbagy chránící lidský trup do inovovaného modelu Jeep Grand Cherokee. Předělaný Volkswagen Touareg pak byl jediným z velkých sportovně užitkových vozů, který dostal nejvyšší rating. S desítkou standardních airbagů získal takové ohodnocení i malý vůz Chevy Cruze. Ford Explorer dostal nejvyšší bezpečnostní známku poprvé a Ford Fiesta byl jediným minivozem, který takový rating dostal.
Loni na silnicích v USA zemřelo 26.000 lidí, a to při čelních a bočních nárazech a při převrácení vozu. Oficiální statistiky také ukazují, že zadní nárazy zpravidla nejsou smrtelné, ale jsou z nich vysoké počty zranění.
Pojišťovací institut je nezisková organizace pro výzkum a komunikaci, která se specializuje na kvalifikaci bezpečnosti při střetech vozů. Financují ho pojišťovny zaměřené na autopojištění, napsala agentura Reuters.