Sanyo chce podle zdrojů výrobu zvýšit co nejdříve, patrně hned od dubna, kdy v Japonsku firmám začíná nový fiskální rok. Investice, které firma chystá, mají být použity na zdvojnásobení výrobní kapacity v závodě Kasai ve středním Japonsku. Tam má nyní Sanyo dvě výrobní linky, po rozšíření by tam tedy měly být čtyři.
Sanyo, které má další výrobní linku ve městě Tokušima na jihu Japonska, se má do dubna stát součástí jiného japonského koncernu Panasonic. Skupina si chce udržet v segmentu lithium-iontových baterií vedoucí postavení na trhu, musí se ale vypořádat s konkurencí. Tu představují převážně korejské podniky LG Chem a Samsung SDI.
Sanyo a Panasonic mají asi 26 procent globálního trhu lithium-iontových článků. Téměř všechny se podle výzkumné společnosti Techno Systems Research používají ve spotřební elektronice jako jsou laptopy nebo mobilní telefony. Tím je Sanyo s Panasonikem na čele pelotonu. Pokud ale mají ceny v tomto sektoru klesat a má být zachována konkurence, bude důležitý vysoký objem výroby, podotýká agentura Reuters.
Zástupce Sanya v listopadu řekl, že podnik má smluvně zajištěnou výrobu lithium-iontových baterií pro šest automobilek. V současné době Sanyo dodává tento typ článků automobilkám Volkswagen a Suzuki Motor, podle některých médií bude články dodávat rovněž automobilce Toyota, list Nikkei pak napsal, že část baterií bude odebírat automobilka Ford Motor.
Trhu bateriových článků se obecně předpovídá velmi dobrá budoucnost, a to z mnoha důvodů. Jednak roste výroba hybridních automobilů, jednak se mezi lidmi využívá čím dál víc přenosných elektrických zařízení. Především jsou to mobilní telefony, přehrávače a notebooky.