Modernizace čeká vozy s úložným prostorem, která byly vyrobeny mezi lety 1987 a 1988 ve východoněmeckém Bautzenu. "Vozy z konce 80. let konstruované již tehdy pro rychlost až 160 kilometrů v hodině projdou kompletní rekonstrukcí, při které bude instalován nový interiér, dosazena klimatizace, nové plošiny umožňující nástup vozíčkářů i bezbariérové WC s uzavřeným systémem," uvedly dráhy.
Po modernizaci budou České dráhy bezbariérové vagony nasazovat na všechny typy dálkových spojů od vlaků EuroCity a InterCity po vnitrostátní rychlíky. "Ve všech oddílech počítáme s elektrickými zásuvkami 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících. K pohodlnému nástupu do vozu a průchodu mezi vozy přispějí dveře s elektrickým pohonem ovládané tlačítky," uvedl náměstek generálního ředitele drah pro osobní dopravu Antonín Blažek.
Nový bude ve zrekonstruovaných vagonech také audiovizuální informační systém. Rekonstrukce se dotkne také podvozku a brzd vozu.
Modernizace bezbariérových rychlíkových vozů navazuje na již zahájené projekty modernizace 58 vagonů pro vlaky EuroCity a InterCity, revitalizaci 110 rychlíkových vozů a modernizaci 21 restauračních vozů, uvedly České dráhy. Firma předpokládá, že zrekonstruované vagony ze dříve ohlášených projektů se na vnitrostátních dálkových spojích objeví už příští rok.