Více než polovinu produkce firmy, 3,4 milionu litrů, tvořil loni rum Tuzemák.
Letošní rok byl slabší kvůli tomu, že se od ledna zvýšila daň z přidané hodnoty z lihu. Kvůli tomu se velké obchodní řetězce na konci loňského roku předzásobily, vysvětlil Nejedlý. V roce 2009 díky tomu narostl firmě prodej lihovin o 17 procent. V prvním pololetí kvůli tomu měli málo práce, protože obchodníci prodávali stále staré zásoby, firma ale nepropouštěla. Počet zaměstnanců se stále drží na zhruba 75.
Nejedlý uvedl, že by společnost mohla prodat více svých výrobků. Nechce však jít pod nákladové ceny, a podlehnout tak tlaku obchodních řetězců, doplnil. Od ledna chystá Fruko-Schulz zdražení svých výrobků o 1,5 procenta. Zvýšení ceny kopíruje jen inflaci a růst prokazatelných nákladů, poznamenal ředitel.
Fruko-Schulz přišlo letos na trh s několika novinkami. Před Vánoci nabízelo dvě spojené láhve, v nichž je vaječný likér a rum. Prodávalo také sadu kosmetických výrobků s vůní rumu. "O tuto sadu byl velký zájem, jen v jedné podnikové prodejně jsme prodali stovky kusů," dodal Nejedlý.
Fruko-Schulz dosáhla loni hrubého obratu 1,1 miliardy korun, to bylo nejvíce v její historii.