Dopad letošní bouře nebude tak hrozný jako loni, kdy podobné předvánoční počasí paralyzovalo oblasti východního pobřeží USA. Podle agentury Planalytics loni počasí připravilo maloobchody před Vánocemi o dvě miliardy dolarů.
ShopperTrak připomíná, že běžně dosahují maloobchodní tržby v USA za 26. a 27. prosinec kolem deseti miliard dolarů. Agentura předpokládá, že špatné počasí pozdrželo přibližně desetinu z toho.
Přesto ShopperTrak nezměnil svůj odhad, že se letošní tržby od 1. listopadu do 31. prosince meziročně zvýší o čtyři procenta. Maloobchody se podle agentury svých tržeb ještě dočkají, protože se nakupující můžou do prodejen vrátit. Sníh se z ulic uklidil a doprava se po vánicích obnovila.
Zakladatel agentury ShopperTrak Bill Martin podotýká, že se letos na vánočních tržbách více než bouře podepsala skutečnost, že svátky vyšly na víkend. Martin to vysvětluje tím, že lokální zákony v různých regionech Spojených států nedělní prodej nedovolují, napsala agentura AP.