Podle výroční zprávy samotná Škoda Transporation dosáhla při obratu čtyři miliardy korun provozního zisku 1,5 miliardy korun. Konečný zisk je však podle listu ještě vyšší, firma inkasovala více než tři čtvrtě miliardy korun na dividendách od svých dceřiných společností.
Až do letošního roku byla Škoda Transportation a její firmy takřka monopolním dodavatelem ČD. Některé zakázky dostala společnost úplně bez soutěže, v jiných byla jediným přihlášeným. Od roku 2007 Škoda Transportation nebo její dceřiné firmy získaly u drah či ČD Cargo zakázky za více než 14 miliard korun.
Škoda Transportation letos poprvé odkryla své vlastníky. Jsou jimi Marek Čmejla, Jiří Diviš, Tomáš Krsek a Miroslav Kopecký, kteří své podíly údajně koupili od společnosti Appian, ve které Čmejla a Diviš rovněž figurují.
Škoda Transportation a její dceřiné společnosti se zaměřují na obor dopravního strojírenství. Mezi klíčové výrobky patří nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy.
jap