GDDKiA nebylo spokojené s rychlostí, s jakou šly práce na stavbě dálničního úseku v délce 18,3 kilometru. "Zpoždění nevzniklo naší vinou," tvrdí zástupce Alpine Bau Roman Sailer. Připomíná, že v místě budoucí dálnice dělníci objevili nevybuchlé nálože, jejichž odstraňování zabralo hodně času, Alpine Bau také měla výhrady k projektu jednoho z mostů. Plány byly podle ní špatné, most postavený podle nich by prý byl nebezpečný. Výhrady Alpine Bau potvrdilo několik odborných posudků.
"Tato záležitost u soudu ještě není u konce, budeme se snažit prokázat, že máme pravdu," řekl mluvčí GDDKiA Marcin Hadaj.
Poté, co GDDKiA vypovědělo rakouské stavební firmě smlouvu na stavbu dálnice mezi Świerklanami a Gorzyczkami, vypsalo nové výběrové řízení. To znovu vyhrála tato rakouská stavební firma. Původní hodnota tendru byla 272,7 milionu eur (6,7 miliardy korun), v loňském výběrovém řízení Alpine Bau zvítězila s nabídkou ve výši 555,7 milionu zlotých (3,51 miliardy Kč).
Stavební práce na úseku dálnice Świerklany-Gorzyczki začaly v listopadu 2007, komunikace měla být podle původních plánů hotová už loni v lednu, GDDKiA ale termín dokončení posouvala. Podle současných slibů ředitelství silnic a dálnic by auta po novém dálničním úseku měla začít jezdit v dubnu příštího roku. Měl by už sloužit sportovním fanouškům, kteří se na přelomu jara a léta 2012 do Polska vypraví na zápasy mistrovství Evropy ve fotbale.
Polské ředitelství silnic a dálnic loni na investice do silniční infrastruktury vydalo téměř 20 miliard zlotých, což je doposud nejvíce. Nicméně odborník na infrastrukturu Adrian Furgalski v této souvislosti připomněl, že ministr Cezary Grabarczyk, jenž má stavbu silniční sítě na starosti, začátkem loňského roku tvrdil, že to bude 28 miliard zlotých.