Podle generálního ředitele ŘSD Jiřího Švorce je už dnes jasné, že termín dokončení v listopadu 2011 se nestihne. "Ve stavební činnosti bude možno pokračovat nejdříve v březnu letošního roku," uvedl. Zdržení bude podle něj znamenat zpoždění lhůty výstavby nejméně o pět měsíců. Podle nejoptimističtější varianty se stavba prodraží řádově o stamiliony. Důvodem jsou náklady na úvěry, nájmy pozemků, nájmy budov, odkanalizování tunelu a podobně.
Soud případ vrátil ministerstvu dopravy, které se má znovu vypořádat s námitkami občanského sdružení. Zároveň ŘSD podalo kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu a žádá o vydání rozhodnutí, které by zajistilo pokračování ve výstavbě.
Podle Švorce se dále zhoršuje stav na provizorních komunikací, které jsou v souvislosti s výstavbou používány. V první polovině letošního roku měly být nahrazeny uvedením některých částí velkého městského okruhu do provozu. Budované estakády již jsou téměř dokončeny, ŘSD je ale nyní nemůže uvést do provozu. "Nastávají další problémy včetně zimní údržby provizorních komunikací. Nemůžeme je opravit ani zrekonstruovat, nemáme stavební povolení. Pokud by došlo k havarijnímu stavu a musela by být uzavřena křižovatka na ulici Hradecké, mělo by to dopad na území celého města," uvedl Švorc.
Stavba tunelů a navazujících mimoúrovňových křižovatek se má stát součástí velkého městského okruhu v Brně, který by měl výrazně snížit tranzitní dopravu centrem města. Ražba tunelů skončila letos v březnu. Na tunely mají navazovat mimoúrovňové křižovatky. ŘSD dosud investovalo do výstavby 5,5 miliardy korun. Hotovo je zhruba z 80 procent.