Prazdroj loni zvýšil vývoz Pilsneru Urquell na 664.000 hektolitrů

11.01.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Plzeň 11. ledna (ČTK) - Plzeňský Prazdroj vyvezl loni 664.000 hektolitrů piva Pilsner Urquell, meziročně o pět procent více. Nejvyšší nárůsty zaznamenal v Německu, na Slovensku a ve Velké Británii. Německo zůstalo největším exportním trhem české pivovarnické jedničky. Většina plzeňského ležáku putuje z Plzně do světa v lahvích a plechovkách, řekl dnes ČTK manažer značky Karel Kraus.

Celkový prodej piva za předchozí rok zveřejňuje každoročně pivovar na přelomu ledna a února, kdy také oznámí vývoz všech svých značek. Předloni prodal Prazdroj v Česku a v zahraničí přes 10,5 milionu hektolitrů piva, meziročně o 1,9 procenta méně. Na domácím trhu tehdy uplatnil 7,55 milionu hektolitrů, o 4,5 procenta méně oproti roku 2008. V 56 zemích světa prodal předloni 2,99 milionu hektolitrů. Meziročně, zejména díky licenční výrobě, činil nárůst o 7,2 pct. Přímo z Česka vyvezl Prazdroj předloni 790.000 hl piva, meziročně vinou hospodářské krize o 10,2 procenta méně. Pivovar přesto obhájil pozici exportního lídra.

Do Německa Prazdroj loni exportoval 240.000 hektolitrů Pilsneru Urquell, meziročně o 4,8 procenta více. Na Slovensko směřovalo 114.500 hektolitrů ležáku, o 18,3 pct více. Nejvyšší nárůst, 37 procent, zaznamenala Velká Británie, kam pivovar loni vyvezl 24.000 hl. Prémiové pivo směřovalo také do exotických zemí jako jsou Spojené arabské emiráty, Sýrie, Jižní Korea a Vietnam. Prazdroj loni zahájil export do Argentiny.

"Hospodářská situace na mnoha exportních trzích není jednoduchá, proto pivní experti očekávají celkový pokles exportu českého piva do zahraničí. Negativní trend se má dotknout logicky především luxusního zboží, kterým jsou prémiové pivní značky," uvedl Kraus. Loňský výsledek plzeňského pivovaru proto označil jako "vynikající".

Za rok 2009 vyvezly všechny české pivovary přes 3,3 milionu hektolitrů z celkové produkce 18,6 milionu hektolitrů. Český svaz pivovarů a sladoven závěrem loňského roku odhadl, že vývoz českých pivovarů za rok 2010 klesne meziročně zhruba o 12 procent.

Většina plzeňského ležáku putuje do světa v lahvích a plechovkách. "Velkým úspěchem je rostoucí podíl čepovaného piva, které vyvážíme do více než 30 zemí a tvoří už 20 procent exportu Pilsneru Urquell," uvedl Kraus. Pivovar se snaží rozšiřovat českou pivní kulturu a umění pít plzeňské pivo pomocí mezinárodní soutěže výčepních Master Bartender. Významnou úlohu hrají stylové hospody, jež prezentují plzeňský ležák i v cizině v "domácím prostředí". Firma rozšiřuje franšízový koncept Pilsner Urquell Original Restaurant z Česka do zahraničí; od loňska je nově v Düsseldorfu. Vrcholem vývozu české pivní kultury jsou tankovny, které čepují prémiový ležák v Bratislavě i ve Vídni, dodal Kraus.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK