Podle méně přesné statistiky Toplist, která neměří počet uživatelů, ale počet kliknutí na tuzemské servery z jednotlivých vyhledávačů, byl letos v lednu podíl Seznamu mezi českými uživateli 58 procent a Google 42 procent. Při započtení vyhledávání českých i zahraničních uživatelů ve všech mutacích Google vychází podíl Seznamu přes 49 procent a Google téměř 51 procent.
"Zpráva, která oznámila sestup Seznam.cz z pozice lídra internetového trhu v České republice, vycházela z ne příliš objektivní interpretace statistik Toplistu. Prohlášení, která na základě tohoto tvrzení dále šíří média, považuje Seznam.cz za přehnaná a zavádějící," uvedla mluvčí Seznamu Veronika Rozumková.
Podle Rozumkové není dostupná oficiální metrika, která by umožňovala zjistit jasné a prokazatelné podíly na trhu vyhledávačů. "Podíl na trhu vyhledávání je pouze jedním z mnoha dalších určujících faktorů. Návštěvnost, tedy počet reálných uživatelů a shlédnutých stránek, přináší oficiální měření NetMonitoru. Podle tohoto měření je Seznam.cz nejnavštěvovanějším serverem ČR a jeho služby obsazují i další příčky top deset českého internetu," dodala mluvčí Seznamu.
Počet zobrazení stránek fulltextového vyhledávače Seznamu uživateli z ČR přesáhl za loňský listopad 496 milionů. V průměru je na Seznam.cz zadáno 17 milionů vyhledávacích dotazů za den a 400 dotazů zadají uživatelé ve špičce za vteřinu.
Služby Seznamu dosáhly v listopadu souhrnnou návštěvnost 5,9 milionu uživatelů. Vedle vyhledávání nabízí Seznam obsahové služby na serverech Novinky.cz, Super.cz, Sport.cz a Proženy.cz, firemní katalog Firmy.cz a oborové služby jako Sauto.cz nebo Sreality.cz.