Prognóza PwC je optimističtější než výhled Asociace evropských podniků (AEB) z minulého týdne, podle kterého by měl letos prodej stoupnout o 17 procent na 2,24 milionu vozů. Loni se prodej podle AEB zvýšil asi o 30 procent na zhruba 1,91 milionu vozů.
V Rusku lze od počátku loňského března při nákupu nového automobilu smontovaného v místních závodech získat prémii 50.000 rublů (zhruba 30.000 Kč) za odevzdání vozu staršího deseti let.
Z oživení poptávky na ruském trhu těží rovněž česká automobilka Škoda Auto. Ta loni v Rusku zvýšila prodej o 38 procent na 45.600 vozidel. V budoucnu by se škodovky nemusely v Rusku vyrábět jen v Kaluze u Moskvy, ale také v závodě GAZ V Nižném Novgorodu.
Rusko bylo ještě v roce 2008 na nejlepší cestě stát se co do počtu prodaných aut největším trhem v Evropě. Poté však zemi prudce zasáhla finanční a ekonomická krize, která způsobila recesi, tisíce lidí připravila o práci a zhoršila přístup k úvěrům. Prodej aut v zemi se tak předloni propadl zhruba o polovinu.