GfK: Spotřebitelská důvěra v Německu dosáhne tříletého maxima

25.01.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Berlín 25. ledna (ČTK) - Spotřebitelská důvěra v Německu se v únoru dostane na nejlepší úroveň od října 2007. Uvedla to dnes výzkumná organizace GfK. Německé domácnosti jsou podle průzkumu GfK ochotny více utrácet navzdory stoupající obavám z růstu nákladů na potraviny a energii.

Index, který předpovídá spotřebitelskou důvěru pro únor, se zvýšil na 5,7 bodu z lednových 5,5 bodu. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej odhadovali na 5,4 bodu, napsala agentura Reuters.

"Budoucí hospodářský růst Německa nyní stojí na širších základech, což vede k výraznému zlepšení vyhlídek na udržitelný pozitivní ekonomický vývoj," uvedla GfK. "Už to nebude závislé pouze na úspěchu či neúspěchu zahraničního obchodu," dodala.

Německá ekonomika loni stoupla o 3,6 procenta. To představuje její nejprudší nárůst od roku 1991. Předloni se německý hrubý domácí produkt propadl o 4,7 procenta, což byl nejhorší výsledek od druhé světové války. Německo má největší ekonomiku v Evropě, na které je závislá řada českých firem.

"Oživení (německé ekonomiky) nabírá na šířce a výdaje domácností se na něm budou podílet," uvedla analytička Ulrike Kastensová ze společnosti Sal. Oppenheim. "Optimismus (spotřebitelů) nezastavila ani první vlna německých úsporných opatření," upozornil Carsten Brzeski z ING.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK