Údaje nezahrnují divizi pro výrobu miniautomobilů Daihatsu Motor a divizi pro produkci nákladních vozidel Hino Motors. Za nižší výrobou v závěru roku stojí zejména pokles produkce v japonských továrnách. Poptávka po automobilech v Japonsku byla na podzim zasažena koncem vládního programu šrotovného.
Nárůst výroby za loňský rok ohlásili rovněž domácí konkurenti Nissan Motor a Honda Motor. Nissan loni zvýšil produkci o 37 procent na 4,053 milionu vozů a Honda o 21 procent na 3,643 milionu vozů, napsaly agentury AP a Reuters.
Toyota si loni díky osmiprocentnímu nárůstu prodeje udržela třetí rok za sebou prvenství na světovém automobilovém trhu, pouze těsně ale předstihla bývalou jedničku General Motors. Toyotu navíc časem plánuje sesadit z vedoucí pozice na trhu německý rival Volkswagen.
Toyota si svou vedoucí pozici na světovém trhu vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Na její pověst výrobce kvalitních vozů však mají negativní dopad rozsáhlá svolávání automobilů k opravě.