Francouzský Lagardere prodá zahraniční magazíny Hearstu z USA

31.01.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Paříž 31. ledna (ČTK) - Francouzský mediální konglomerát Lagardere prodá své zahraniční magazíny americké skupině Hearst za 651 milionů eur (15,8 miliardy Kč). Podnik dnes uvedl, že transakci zřejmě uzavře do třetího čtvrtletí letošního roku.

Generální ředitel francouzské skupiny Arnaud Lagardére se po letech slabých výsledků snaží hospodaření podniku zlepšit. Chce proto prodat slabší aktiva a menšinové podíly Lagardere, investovat do nové divize sportovního marketingu a soustředit se na hlavní aktivity konglomerátu.

Lagardere také usiluje o primární nabídku svého minoritního podílu placené televize Canal Plus, v níž má kontrolu Vivendi.

Americkou divizi magazínů Lagardere silně zasáhl pokles příjmů z reklamy v době finanční a hospodářské krize. Šéf skupiny označil aktivity divize v USA za slabé a v prosinci jí začal hledat kupce nebo případného partnera. Exkluzivní jednání zahájily Hearst a Lagardere loni 31. prosince.

Lagardere vydává 212 titulů ve 45 zemích včetně magazínu Paris Match či 42 zahraničních vydání Elle. Dohoda s podnikem Hearst se týká 102 titulů v 15 zemích, citovala zprávu podniku agentura Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK