Ze zhruba 1,5procentního růstu průměrné přepravní vzdálenosti podle ČD vyplývá, že cestující si zvykají využívat vlaky pro dopravu na střední a delší vzdálenost. Obdobný trend dopravce zaznamenal již v předchozím roce.
Počet zákazníků proti předloňskému roku, kdy společnost zaznamenala sedmiprocentní úbytek cestujících, zůstal na přibližně stejné úrovni. "Kvůli vyšší nezaměstnanosti a nižšímu počtu žáků a studentů mírně poklesl počet traťových či žákovských jízdenek pro pravidelné dojíždění do zaměstnání a do školy, naopak se výrazně zvyšuje počet cestujících na střední a delší vzdálenosti," napsaly ČD v tiskové zprávě.
Ve vnitrostátní přepravě se tržby zvýšily o 203 milionů korun. V mezinárodní přepravě v eurovém vyjádření společnost dosáhla dvouprocentního nárůstu, kvůli silné koruně se ale podle Českých drah výsledný údaj snížil o 33,5 milionu korun.