Hodnota značky Toyota Motor za rok od posledního hodnocení klesla o 16 procent na 25,66 miliardy dolarů (přes 451 miliard Kč), uvedla Interbrand. V hodnocení se odráží finanční síla, vliv na rozhodování kupujících a ziskový potenciál. Metoda se považuje za standard při globálním posuzování podnikových značek.
Značka luxusních vozů Lexus, která Toyotě patří, klesla v Japonsku na osmé místo ze sedmého. Její hodnota se podle Interbrand snížila o 19 procent.
Toyotu od konce roku 2009 provázela řada potíží s defekty aut a několikrát za sebou byla nucena vyzývat jejich majitele, aby vozy přivezli k opravě. Týkalo se to milionů vozů a většina svolávání se odehrála ve Spojených státech. Poslední výzva přišla minulý týden a týká se 1,7 milionu aut v Japonsku.
Interbrand dodala, že se v Japonsku hodnotou značky umístila na druhém místě automobilka Honda a za ní elektronické koncerny Canon a Sony. Následoval je výrobce videoher Nintendo. Canon a Sony si proti předchozímu žebříčku prohodily pozice, Honda a Nintendo mají stejná místa jako před rokem, napsala agentura AP.