Toyota zůstala i přes potíže největší globální značkou z Japonska

01.02.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Toyota 1. února (ČTK) - Toyota zůstává největší globální značkou z Japonska. Její hodnota však za poslední rok klesla téměř o pětinu, protože nutnost svolat k prohlídkám a opravám miliony aut podkopala důvěru spotřebitelů ke kvalitě jejích vozů. Uvedla to dnes nadnárodní poradenská skupina Interbrand.

Hodnota značky Toyota Motor za rok od posledního hodnocení klesla o 16 procent na 25,66 miliardy dolarů (přes 451 miliard Kč), uvedla Interbrand. V hodnocení se odráží finanční síla, vliv na rozhodování kupujících a ziskový potenciál. Metoda se považuje za standard při globálním posuzování podnikových značek.

Značka luxusních vozů Lexus, která Toyotě patří, klesla v Japonsku na osmé místo ze sedmého. Její hodnota se podle Interbrand snížila o 19 procent.

Toyotu od konce roku 2009 provázela řada potíží s defekty aut a několikrát za sebou byla nucena vyzývat jejich majitele, aby vozy přivezli k opravě. Týkalo se to milionů vozů a většina svolávání se odehrála ve Spojených státech. Poslední výzva přišla minulý týden a týká se 1,7 milionu aut v Japonsku.

Interbrand dodala, že se v Japonsku hodnotou značky umístila na druhém místě automobilka Honda a za ní elektronické koncerny Canon a Sony. Následoval je výrobce videoher Nintendo. Canon a Sony si proti předchozímu žebříčku prohodily pozice, Honda a Nintendo mají stejná místa jako před rokem, napsala agentura AP.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK