Pojišťovny loni vybraly v pojištění vozidel o šest procent méně

01.02.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 1.února (ČTK) - Tuzemským pojišťovnám loni klesl výběr pojistného v povinném ručení i havarijním pojištění, které tvoří dohromady polovinu trhu neživotního pojištění, meziročně o více než šest procent. Novinářům to dnes řekl výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) Tomáš Síkora s tím, že hlavním důvodem poklesu je zlevnění pojistek.

U povinného ručení loni české pojišťovny vybraly na pojistném 22,2 miliardy korun, meziročně o 6,3 procenta méně. V havarijním pojištění výběr pojistného klesl o 6,1 procenta na 15,6 miliardy Kč.

Zatímco z celkového počtu 7,244 milionu registrovaných vozidel má téměř 92 procent sjednáno povinné pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel (povinné ručení), pouze 18 procent jich má havarijní pojištění. Síkora upozornil na to, že od roku 2008 klesl počet nepojištěných vozidel na povinné ručení o 219.000 na 600.000. Loni počet vozů pojištěných v rámci povinného ručení stoupl o 123.000 na 6,633 milionu aut.

Při výběru pojištění se klienti řídí především cenou, což potvrdilo asociaci přes 70 procent dotázaných řidičů. O kvalitu služeb, tedy o možnosti připojištění nebo úroveň asistenčních služeb, se prioritně zajímá jen třetina dotázaných vlastníků vozidel. Při sjednávání pojištění by se klienti měli zajímat především o rozsah pojistné ochrany a asistenčních služeb, aby případné plnění dostatečně pokrylo vzniklou škodu, dodal Síkora.

Průměrné vyplacené plnění na škody na vozidlech způsobené živelními pohromami je 116.000 korun. Na jedno odcizené vozidlo vyplatily pojišťovny v průměru 250.000 korun. Průměrná částka pojistného v havarijním pojištění činí přitom podle Síkory kolem 10.000 Kč.

ČAP v rámci únorové kampaně přinesla řadu doporučení, postupů a rad pro motoristy. Účastníci dopravní nehody prý špatně vyhodnocují situaci, u nehod se škodou kolem 100.000 Kč nepřivolají policii. Velmi často se stává, že nezabezpečí řádnou dokumentaci nebo podlehnou nabídce náhodné odtahové služby a nekontaktují asistenční službu své pojišťovny. "Nesprávný postup u nehody může zbytečně prodloužit proces likvidace," podotkl Síkora.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK