Zatímco v první polovině právě uplynulého desetiletí ještě platilo, že hlavním požadavkem odběratelů a účastníků jazykových kurzů byla všeobecná angličtina, příprava na zkoušky nebo základy obchodní angličtiny, v posledních letech se jazykové vzdělávání začalo ubírat jiným směrem. Vítr změny zavál od obecně definovaných požadavků, pod které se často schoval obsah různé kvality a ražení, k něčemu mnohem konkrétnějšímu.
V posledních letech bylo možné mezi personalisty slyšet názor, že kdo se nenaučil anglicky dosud, už to s ním lepší nebude. Na jednu stranu je to pravda. Možnosti výuky cizích jazyků (především angličtiny) byly v uplynulých dvaceti letech nepřeberné. Na druhou stranu: co to znamená, „umět anglicky“? Víte, že váš kolega jezdí do Skotska za přáteli, čte v angličtině knihy a nepotřebuje k filmům titulky. Zvládne ale i prezentaci, jíž má mít za týden před manažery z mateřské firmy sídlící ve Spojených státech a která může mít dopad na vaše další působení? Bude vědět, jak zaujmout posluchače hned v úvodu vhodně zvolenými obraty, umět v angličtině popisovat grafy nebo hovořit o časových trendech? A dokáže na správném místě a ve správnou chvíli udělat vtip, který posluchače pobaví a zároveň zaujme jejich pozornost? Umí používat „ten správný“ jazyk?
Ano, mnoho zaměstnanců se už naučilo cizímu jazyku na slušné středně pokročilé úrovni. Přesto si často klademe otázku, zda je to dostatečné pro kvalitní a profesionální zvládnutí jejich pracovních povinností. „Jazykové školy si uvědomují, že s rostoucími nároky na specializaci a s omezenými vzdělávacími rozpočty se budou požadavky zadavatelů vzdělávání měnit,“ říká Vítězslav Bican, ředitel jazykové školy Channel Crossings. „Právě proto přicházíme s produktem AngličtinaPRO, který vychází vstříc současným potřebám firem. Samotnému vývoji tohoto systému předcházel průzkum, ve kterém jsme oslovili 40 nejvýznamnějších zákazníků, od výrobních firem, přes banky po poradenské společnosti. Sbírali jsme od nich informace o aktuálních potřebách v jazykovém vzdělávání se zaměřením na jejich klíčové zaměstnance a na základě tohoto průzkumu připravili program AngličtinaPRO,“ doplňuje.
Jde o systém výuky anglického jazyka pro specifické účely. Zahrnuje šest programů: AngličtinuPRO schůzky a jednání, PRO prezentace, PRO asistentky a sekretářky, PRO projektové řízení, PRO marketing a PRO právo. Každý z nich se skládá z několika modulů, které lze kombinovat, a to i napříč programy v závislosti na konkrétních potřebách firmy. Jdeme-li do detailu programu, například AngličtinaPRO schůzky a jednání se skládá z modulů kontrola porozumění, diplomatická angličtina, obchodní schůzky a obchodní vyjednávání. Zákazník může absolvovat buď celý program nebo pouze některé moduly. „Časově se dokážeme přizpůsobit různým požadavkům, programy je možné absolvovat jako několikadenní intenzivní školení i jako dlouhodobý kurz,“ doplňuje Vítězslav Bican z Channel Crossings.
Pro velký zájem jsme programy AngličtinyPRO vypsali i jako veřejné kurzy, které začínají již v týdnu od 14. února.
Více informací o produktu AngličtinaPRO najdete na www.anglictinaPRO.cz.
Eva Havránková
Jazyková škola Channel Crossings