Zisk Sony kvůli silnému jenu a cenám televizorů klesl

03.02.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Tokio 3. února (ČTK) - Zisk japonského výrobce elektroniky Sony Corp. ve třetím čtvrtletí firemního roku klesl, překonal ale odhady. Ziskovost společnosti oslabil silný kurz jenu a pokles cen televizorů v důsledku cenové války producentů. Firma v dnešním sdělení snížila celoroční výhled tržeb.

Provozní zisk Sony klesl za čtvrtletí do konce prosince v meziročním srovnání o šest procent na 137,5 miliardy jenů (zhruba 30 miliard Kč), což bylo více než deset miliard nad průměrným odhadem analytiků. Čistý zisk se snížil o 8,6 procenta na 72,3 miliardy jenů a tržby klesly o 1,4 procenta na 2,2 bilionu JPY.

"Vzhledem k prostředí charakterizovaném silným jenem to považujeme za docela slušný výsledek," komentoval čtvrtletní údaje finanční ředitel Sony Masaru Kato.

Akcie Sony od loňského března klesly o 21 procent, což se zhruba krylo s obdobím růstu jenu k dolaru a euru, který oslaboval zisky japonských vývozců. Sony se snaží udržet krok s rivaly z Asie, zejména jihokorejskými koncerny Samsung Electronics a LG Electronics.

Sony ponechala výhled provozního zisku pro celý finanční rok do letošního března beze změny na úrovni 200 miliard jenů. Odhad celoročních tržeb však snížila o tři procenta na 7,2 bilionu jenů a předpověď prodeje televizorů snížila o dva miliony na 23 milionů.

Sony minulý týden předvedla novou přenosnou herní konzolu Next Generation Portable, která má konkurovat podobným přístrojům firmy Nintendo a odvrátit v sektoru elektronických her konkurenci telefonů iPhone firmy Apple. Sony se však stále nedaří zopakovat své dřívější úspěchy s přehrávačem Walkman nebo herní konzolou Play Station. Od roku 2005, kdy je generálním ředitelem Sony Howard Stringer, klesla tržní hodnota firmy zhruba o čtvrtinu.

hp vju

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK