Prodej televizorů značky Sharp se v posledním čtvrtletí loňského kalendářního roku zvýšil meziročně na dvojnásobek. Zákazníci hromadně nakupovali, aby na poslední chvíli využili pobídek k nákupům osobních spotřebičů.
Sharp je jedním z největších světových výrobců televizorů a panelů LCD a mezi jeho hlavní konkurenty patří korejské společnosti Samsung Electronics a LG Display.
Ve třetím čtvrtletí finančního roku do konce prosince zisk firmy Sharp klesl meziročně o 18 procent na 7,5 miliardy jenů. Tržby se zvýšily o 12,3 procenta na 825,5 miliardy JPY.
Výhled celoročního zisku Sharp snížil v říjnu o čtvrtinu původní předpovědi a vysvětlil to silným kurzem jenu a slabším prodejem panelů LCD. Dnes nechal Sharp celoroční předpověď čistého zisku na 30 miliardách jenů.
Firma ve snaze vymanit se z propadu minulého roku uskutečnila plán hlubokých úspor nákladů. V tomto roce Sharp uvedl na trh nové verze značek televizorů Aquos s technologií Quattron a mobilní telefony s otevřeným operačním systémem. V prosinci firma přišla s tabletem Galapagos.
hp jap