Bohemia Sekt prodal loni 22,6 mil. lahví, meziročně o 11 pct méně

04.02.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Starý Plzenec (Plzeňsko) 4. února (ČTK) - Největší český výrobce vína, Bohemia Sekt, prodal loni 22,6 milionu lahví sektů, vín a lihovin. Meziročně to bylo o 2,9 milionu lahví méně. Skupina loni utržila včetně exportu do 19 zemí 1,3 miliardy korun, o rok dříve 1,5 miliardy Kč. Na trhu uplatnila 10,5 milionu lahví sektů, méně než o rok dříve. Společnost to dnes uvedla v tiskové zprávě. Zisk za rok 2010 zatím nezveřejnila.

Loňský prodej v době krize pokládá za "potvrzení silné pozice na trhu". Skupina se dále odklonila od nejlevnějších kategorií směrem k dražším a kvalitnějším produktům. Kromě tohoto trendu způsobil pokles objemu a tržeb podle finančního ředitele Ondřeje Beránka propad v prodejích sektů a lihovin. Prodej jakostních odrůdových vín naopak meziročně vzrostl o 15 procent.

"Prodali jsme o něco méně sektů, což je dané předloňským předzásobením trhu kvůli promočním akcím obchodních řetězců a následným zdražováním od ledna 2010. Zároveň loni klesl celý český trh sektů minimálně o desetinu," dodal. U lihovin bylo podle Beránka předzásobení ještě výraznější kvůli výraznému růstu spotřební daně zhruba o pět korun na lahev loni v lednu. Kvůli růstu cen i krizi se také propadl celkový trh lihovin. Loňský propad prodejů Bohemia Sektu ještě zvýšilo ukončení výhradní distribuce importovaných značek Cinzano a Campari.

"Počtem 10,5 milionu prodaných lahví sektů a šumivých nápojů jsme si udrželi sedmdesátiprocentní podíl na českém trhu. Významný nárůst prodeje zaznamenal Bohemia Sekt Prestige, a to o 19 procent. Zájem se zvýšil také o nealkoholický sekt," uvedla firma ve zprávě.

Objem prodaného vína a lihovin skupina nezveřejnila. "Vedle značek Bohemia Sekt a Víno Mikulov se loni velmi dobře prosazovala značka Habánské sklepy; prodej jejích vín vzrostl o 65 procent, k čemuž přispěl i zdařilý nový design," uvedla zpráva. Z lihovin si vedla dobře v silné konkurenci Pražská vodka. "Vodka Nordic Ice prochází celkovým redesignem stejně jako Dynybyl Griotte likér, Peprmint likér, Žitná a Dynybyl Special Dry Gin," sdělilo dnes vedení Bohemia Sektu.

Skupina Bohemia Sekt loni zvýšila meziročně export svých produktů o 18 procent na více než 1,8 milionu lahví.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK