Loňský prodej v době krize pokládá za "potvrzení silné pozice na trhu". Skupina se dále odklonila od nejlevnějších kategorií směrem k dražším a kvalitnějším produktům. Kromě tohoto trendu způsobil pokles objemu a tržeb podle finančního ředitele Ondřeje Beránka propad v prodejích sektů a lihovin. Prodej jakostních odrůdových vín naopak meziročně vzrostl o 15 procent.
"Prodali jsme o něco méně sektů, což je dané předloňským předzásobením trhu kvůli promočním akcím obchodních řetězců a následným zdražováním od ledna 2010. Zároveň loni klesl celý český trh sektů minimálně o desetinu," dodal. U lihovin bylo podle Beránka předzásobení ještě výraznější kvůli výraznému růstu spotřební daně zhruba o pět korun na lahev loni v lednu. Kvůli růstu cen i krizi se také propadl celkový trh lihovin. Loňský propad prodejů Bohemia Sektu ještě zvýšilo ukončení výhradní distribuce importovaných značek Cinzano a Campari.
"Počtem 10,5 milionu prodaných lahví sektů a šumivých nápojů jsme si udrželi sedmdesátiprocentní podíl na českém trhu. Významný nárůst prodeje zaznamenal Bohemia Sekt Prestige, a to o 19 procent. Zájem se zvýšil také o nealkoholický sekt," uvedla firma ve zprávě.
Objem prodaného vína a lihovin skupina nezveřejnila. "Vedle značek Bohemia Sekt a Víno Mikulov se loni velmi dobře prosazovala značka Habánské sklepy; prodej jejích vín vzrostl o 65 procent, k čemuž přispěl i zdařilý nový design," uvedla zpráva. Z lihovin si vedla dobře v silné konkurenci Pražská vodka. "Vodka Nordic Ice prochází celkovým redesignem stejně jako Dynybyl Griotte likér, Peprmint likér, Žitná a Dynybyl Special Dry Gin," sdělilo dnes vedení Bohemia Sektu.
Skupina Bohemia Sekt loni zvýšila meziročně export svých produktů o 18 procent na více než 1,8 milionu lahví.