Výdaje na webovou reklamu loni stouply o 17,5 pct na 4,2 mld. Kč

07.02.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 7. února (ČTK) - Výdaje zadavatelů internetové reklamy v hrubých cenách loni v České republice meziročně stouply o 17,5 procenta na 4,24 miliardy korun. ČTK to dnes sdělilo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Údaje jsou v ceníkových cenách, neberou tak v úvahu množstevní ani jiné slevy a barterové smlouvy.

V samotném prosinci zadavatelé objednali internetovou reklamu za 360 milionů Kč, což představuje meziměsíční pokles o 26 procent. V meziročním srovnání ale výdaje na reklamu rostly o čtyři procenta. U největších provozovatelů serverů, tedy Seznam.cz, Centrum Holdings a Mafra, skončilo 77 procent reklamních investic.

Nejnižší byl loni objem inzerce v lednu, kdy zadavatelé zaplatili 221 milionů korun. Nejvyšší byl naopak v listopadu, kdy se útrata vyšplhala na téměř 486 milionů korun.

Celková návštěvnost tuzemských internetových serverů se loni zvýšila o téměř devět procent na prosincových 7,59 milionu lidí. Počet uživatelů z Česka meziročně stoupl o šest procent na 5,85 milionu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK