Zhruba dvouprocentní pokles tuzemský reklamní trh vykázal i v roce 2009, v předchozích letech naopak reklamní tržby rostly. Údaje podle ceníkových cen neberou v úvahu množstevní ani jiné slevy a barterové smlouvy.
Tržby za reklamu vysílanou hlavními televizními stanicemi loni podle údajů Kantar Media klesly meziročně o devět procent na 25,64 miliardy korun z 28,186 miliardy Kč o rok dřív. Ostatní televizní stanice, mezi které patří například kabelové televize, loni naopak vykázaly takřka trojnásobný nárůst reklamních tržeb na 595,8 milionu korun proti 209,9 milionu v roce 2009.
V kategorii tištěných deníků a časopisů se loni reklamní tržby zvýšily meziročně o 2,2 procenta na 18,392 miliardy korun, o rok dřív to bylo 17,991 miliardy Kč. Třetí pozice z hlediska objemu reklamních tržeb v roce 2010 připadla venkovní reklamě, která mírně vzrostla na 3,17 miliardy korun z 3,1 miliardy Kč o rok dřív.
Reklamní tržby tuzemských rádií se loni zvýšily o 12 procent na 2,987 miliardy korun, v roce 2009 rádia za reklamu utržila 2,664 miliardy Kč. Sítě rozhlasových stanic, mezi které patří například MMS, vykázaly pokles tržeb o tři miliony korun na 1,277 miliardy korun.
Prudký nárůst tržeb loni Kantar Media zaregistrovala u reklamy vysílané v tuzemských kinosálech, a to o 54 procent na 185,2 milionu korun ze 119,9 milionu Kč v roce 2009.
Podle údajů Kantar Media loni meziročně rostly také tržby za reklamu vysílanou na obrazovkách například v lékárnách, čerpacích stanicích a prodejnách obchodních řetězců. Těmto reklamním plochám se meziročně zvýšily inzertní příjmy na 66 milionů korun z 64 milionů Kč o rok dřív. Pokles loni naopak postihl reklamu v nákupních prostorech, jejíž objem klesl na 278,4 milionu korun z 322,1 milionu v roce 2009.
Údaje o reklamě na webu dnes zveřejnilo Sdružení pro internetovou reklamu. Výdaje zadavatelů internetové reklamy v hrubých cenách loni v Česku meziročně stouply o 17,5 procenta na 4,24 miliardy korun.