Home Credit půjčil loni 8,4 miliardy korun, o desetinu více

08.02.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 8. února (ČTK) - Společnost Home Credit, která je jedním z největších tuzemských nebankovních poskytovatelů půjček, loni poskytla úvěry za 8,4 miliardy korun, což je v meziročním srovnání nárůst o zhruba desetinu. Oživení na trhu s úvěry se pozitivně projevilo u všech typů úvěrů, nejvýrazněji u hotovostních půjček a kreditních karet. Společnost o tom dnes informovala v tiskové zprávě.

Home Credit dodal, že loni posílil tržní podíl mezi nebankovními poskytovateli úvěrů na 21 procent z 19 procent v roce 2009. "Úvěrový trh se loni opět rozhýbal, což potvrzuje i druhý nejlepší výsledek v historii Home Creditu. Po krizovém roce 2009 lidé znovu získávali finanční jistotu a pomalu začali utrácet. Každé čtvrtletí bylo objemově lepší než to předchozí, což se promítlo i v posílení naší tržní pozice," uvedl generální ředitel Home Creditu Erich Čomor.

Hotovostní úvěry společnosti stouply loni o 44 procent na 2,7 miliardy, a to zejména díky nové spolupráci s obchody Tesco a rostoucímu významu internetu. Průměrná hotovostní půjčka se zvýšila o 5000 na 56.000 korun a délka splácení se prodloužila o tři měsíce na 74 měsíců.

Prostřednictvím kreditních karet Home Credit půjčil 2,2 miliardy korun. "Zatímco na konci roku 2008 byl podíl kreditních karet na celkové jistině Home Creditu necelých 13 procent, dnes je to dvojnásobek," uvedl ředitel karetní sekce společnosti Luděk Jírů.

Formou splátkového prodeje u obchodníků financoval Home Credit o téměř 11 procent více než v roce 2009, a to 1,9 miliardy. Zákazníci si nejčastěji kupovali na splátky černou techniku, doplňky do domácnosti a nábytek. Na internetu byla průměrná výše úvěru o 3000 korun nižší než v kamenných obchodech, kde činila necelých 13.500 korun.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. Home Credit je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zaměřuje především na spotřebitelské financování a bankovnictví. Skupina vyhledává investiční příležitosti a uskutečňuje strategické investice na trzích střední a východní Evropy a Asie.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK