Bohemiakombi nabízí například spojení do průmyslových oblastí Porúří, Bádenska, Beneluxu nebo Skandinávie. Pravidelné linky vedou z Lovosic a Ostravy do německých měst Duisburg a Hamburk.
"Letos začínáme jezdit na Ostravu, takže opět nebude žádný velký zisk, ale ztráta také ne. Skončíme nad nulou a tržby porostou," řekl listu ředitel Bohemiakombi Vladimír Fišer. Podle něj je největší překážkou podnikání v kombinované dopravě nedostatek veřejných překladišť a také neochota kamionových dopravců svěřit návěsy železnici.
Právě absence veřejných terminálů, které by nediskriminovaly žádnou firmu, vadí i sdružení silničních dopravců Česmad Bohemia. "Na některých hlavních železničních tazích nemá navíc železnice dostatečnou kapacitu. Kvůli osobní dopravě se tu pak nákladní vlaky přetahují skokově v noci, což vylučuje z kombinované dopravy celou škálu zboží," uvedl pro E15 generální tajemník Česmadu Martin Špryňar. Česmad vlastní v Bohemiakombi třicetiprocentní podíl, stejný podíl má ČD Cargo.
Požadavek kombinované dopravy je jednou ze základních priorit, které si ministerstvo dopravy stanovilo ve strategickém materiálu o rozvoji dopravy do roku 2025. Podle E15 fond dopravy počítá s prostředky na podporu kombinované dopravy až od roku 2012. Zatím prý ale není jasné, jak je vynaloží.
fsl