Tržby za šest měsíců do konce prosince stouply jen o dvě procenta na 5,3 miliardy liber a zaostaly za odhady analytiků. Nízký růst způsobil slabý výkon v Evropě. Do sortimentu firmy Diageo patří whisky Johnnie Walker, vodka Smirnoff, pivo Guinness, rum Captain Morgan, likér Baileys či gin Gordon's.
Objem prodeje v Severní Americe se zvýšil o dvě procenta, v Evropě však o dvě procenta klesl. V oblasti Asie a Tichomoří objem prodeje vzrostl o osm procent a na dalších zahraničních trzích o devět procent.
V Asii se nejlépe daří whisce Johnnie Walker. Skotská je rovněž hlavním pohonem růstu v Jižní Americe. Ve východní Africe, Nigérii a Kamerunu je největší zájem o pivo.
Ze slabého výkonu v Evropě Diageo obviňuje hlavně dluhovou krizi v Řecku, Irsku, Španělsku a Portugalsku. Na těchto trzích se prodej snížil o 13 procent. Naopak v Rusku a ve východní Evropě prodej stoupl o 20 procent.
Firma nezměnila svůj předchozí výhled, podle kterého čeká v letošním fiskálním roce vyšší růst provozního zisku než loni, hlavně díky poptávce v Rusku, Latinské Americe, Africe a Asii. Tyto oblasti mají vyrovnat horší výkon v Evropě. Za rok do konce června 2010 provozní zisk stoupl o dvě procenta, napsaly agentury AP a Reuters.