Prodej vzrostl téměř na všech trzích. Ve střední a východní Evropě zaznamenala Škodovka podle Dreithalera místy až dvojciferný růst. Počet prodaných aut se meziročně o 22,4 procent zvýšil i na západoevropském trhu, kde automobilka prodala 19.200 vozů. Před rokem jich bylo 15.700. Nejvýznamněji se na západě prodej zvýšil v Nizozemí.
Podle Dreithalera však nejsilnější zájem o mladoboloslavská auta přišel v lednu z trhů v Číně, Indii a Rusku, kde se počet prodaných aut zvýšil o 40 až 83 procent. "Dalšími trhy s velice pozitivním vývojem v lednu 2011 byly například Turecko, Izrael a Austrálie," dodal Dreithaler.
Člen představenstva společnosti Jürgen Stackmann uvedl, že automobilka plánuje prodej celosvětově zdvojnásobit do roku 2018. "První měsíc roku jasně ukazuje, že jsme i v roce 2011 na dobré cestě," uvedl Stackmann. Pozitivním jevem podle něj je především zvýšený prodej modelu Fabia.
Škoda Auto v lednu prodala 29.800 vozidel Octavia, 20.000 Fabií, 10.700 aut Superb, 4600 modelů Yeti, 2100 Roomsterů a 1100 Octavií Tour. Nejvíc se zvýšil zájem o model Superb, jehož prodej meziročně vzrostl o 80 procent. Naopak o 56,6 procenta poklesl prodej Octavie Tour, o 8,5 procenta méně se prodalo rovněž vozidel Roomster.
Škoda Auto prodala v roce 2010 rekordních 762.600 aut. Meziročně zvýšila prodej o 11,5 procenta. V roce 2009 největší česká automobilka prodala 684.200 vozů. Škoda Auto, která už dvacet let patří do koncernu Volkswagen, nevyrábí auta jen v Česku. Své závody má také v Číně, Rusku, Indii a na Ukrajině.
mar jpt