"Čína je nepochybně korunním klenotem ve vesmíru GM," prohlásil Akerson během návštěvy v Pekingu. "Čína je jedinečný trh, který se podle mého názoru nachází v oblasti s nejrychlejším růstem na světě v příštích deseti, 20 či 30 letech," dodal.
GM loni zvýšila svůj prodej v Číně o zhruba 29 procent na 2,35 milionu vozů. Podle agentury Reuters se tak stala prvním zahraničním výrobcem automobilů, jehož roční prodej na čínském trhu překonal hranici dvou milionů vozů. GM navíc loni prodala v Číně více automobilů než na domácím americkém trhu. "Čína je pro GM nejdůležitější růstový trh," uvedl nezávislý šanghajský analytik automobilové sektoru Jale Čang.
Čína předloni díky silnému růstu prodeje vystřídala na pozici největšího automobilového trhu světa Spojené státy. V loňském roce prodej aut v Číně stoupl zhruba o třetinu na rekordních 13,8 milionu vozů.
Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles poptávky na rozvinutých trzích. Ze silné poptávky v Číně těží rovněž česká Škoda Auto, jejíž prodej na čínském trhu loni stoupl o 47 procent na 180.515 vozů.