Díky tomu mohla úspěšně realizovat první úspěšnou elektronickou aukci při nákupu elektrické energie pro rok 2011. VZP tak uspořila v této fázi cca 12,5 milionu korun, což představuje snížení ceny oproti loňskému roku o více než 30 %.
Cílem zavedení tohoto elektronického systému byla úspora finančních prostředků, zjednodušení a zrychlení procesu zadávání veřejných zakázek, transparentnost a přehlednost zadávacího řízení, legitimnost konkurenčního prostředí mezi uchazeči a samozřejmě nižší výsledná cena zakázky. Dochází tak ke snížení provozních nákladů nejen pro VZP z titulu veřejného zadavatele, ale i pro případné dodavatele, např. formou omezení tištěné formy zadávací dokumentace a nabídek.
Systém elektronického zadávání veřejných zakázek přináší pro pojišťovnu řadu pozitiv. Významnou výhodou je např. lepší přístupnost k veřejným zakázkám VZP a k informacím s nimi spojenými díky jejich zveřejnění na tzv. profilu zadavatele, který je též přístupný přes oficiální internetové stránky pojišťovny. Profilem zadavatele je rovněž zajištěna vyšší transparentnost zadávacího řízení, dosažená podrobnou dokumentací jednotlivých postupů a celkově vyšší mírou informovanosti všech zúčastněných subjektů. Přes určité počáteční náklady (které se však již v tuto chvíli VZP v podobě úspor vrátily) umožňuje elektronické zadávání celkové snížení administrativních nákladů a zrychlení jednotlivých postupů v rámci zadávacího řízení.