Podle českého ministerstva průmyslu a obchodu by uvolněnější obchodní vztahy s Jižní Koreou měly otevřít nová odbytiště především strojírenským podnikům, ale také chemickým firmám či výrobcům spotřebního zboží, zejména bižuterie, porcelánu či skla.
Optimistické výhledy politiků ovšem nesdílejí evropské automobilky. Podle nich po uzavření smlouvy mohou výrazně zlevnit korejské osobní vozy dovážené do Evropy. To by údajně mohlo znevýhodnit evropské výrobce.
Dohoda nicméně obsahuje klauzuli pro případ růstu dovozu těch korejských automobilek, jejichž subdodavateli jsou často výrobci z jiných asijských zemí, zejména z Číny. Pokud by se tento trend potvrdil, EU může u této skupiny zboží znovu zavést ochranářská opatření a navíc bude moci dohodu přezkoumat v případě, že by výrazně vzrostl dovoz malých automobilů.
Jižní Korea patří mezi čtyři nejvýznamnější obchodní partnery České republiky v Asii. Obchodní obrat přesáhl v předloňském roce 1,6 miliardy USD (zhruba 28,7 miliardy Kč). To Koreu řadí z hlediska obratu rovněž do první desítky nejvýznamnějších mimounijních obchodních partnerů Česka.