Úřad se podle Rafaje zabýval oblastí poskytování velkoobchodního přístupu k internetu a trhem velkoobchodního pronájmu datových okruhů páteřní sítě. Z šetření vyplynulo, že fúzí nedojde mimo oblast pronájmu okruhů v koncových úsecích a oblast hostingu k překrytí aktivit obou firem. "V oblastech velkoobchodního poskytování přístupu k síti internet a pronájmu datových okruhů páteřní sítě vznikne vertikálně integrovaný subjekt s vlastními dodávkami velkoobchodních služeb a s dosahem až k maloobchodnímu zákazníkovi," uvedl Rafaj.
Jeho podřízení se proto zaměřili zejména na to, zda nebudou omezeni konkurenti UPC v oblasti maloobchodního připojení k internetu k infrastruktuře optické sítě Sloane Park. ÚOHS v této souvislosti v průběhu správního řízení provedl ekonomickou analýzu. Dospěl k závěru, že uzavírání přístupu konkurence ke zdrojům ze strany subjektu vzniklého fúzí není pravděpodobné.
"Maloobchodní poskytovatelé připojení k Internetu odebírající služby společnosti Sloane Park mají ve všech lokalitách, kde rovněž působí UPC, vždy možnost využít nabídky nejméně jednoho alternativního dodavatele," uvedl Rafaj. Rovněž bariéry vstupu pro potenciální konkurenci jsou podle Rafaje nízké, a nebrání tedy dostatečně rychlému budování nových přístupových bodů k páteřní síti konkurenčních firem. Z těchto důvodů ÚOHS fúzi povolil.
Sloane Park se zaměřuje na velkoobchodní prodej připojení k internetu a datových okruhů a je třetí největší na trhu. Má vlastní rozsáhlou optickou síť, která vznikala nejprve podél ropovodu Mero a následně se rozrostla o vlákna podél železničních tratí, kde v podstatě kopíruje síť ČD Telematiky. Podle ÚOHS má tato síť délku asi 1000 kilometrů. Před krizí si akcionáři cenili své podíly na více než 600 milionů korun, postupně údajně o víc než čtvrtinu zlevnili.
UPC se zatím zaměřovala především na poskytování internetového připojení domácnostem, i když má nabídky i pro firemní klientelu. Koupě Sloane Parku by podle odborníků mohlo UPC snížit náklady na pronájem páteřní sítě a zároveň posílit její postavení ve firemním segmentu.