"Rusko patří k trhům, které v příštích letech zřejmě porostou nejvíce. Ruský trh má proto pro růstovou strategii Škody mimořádný význam. Naše aktivity na tomto trhu chceme podstatným způsobem rozšířit," uvedl pro ČTK v tiskovém sdělení Škody Auto, dceřiné firmy Volkswagenu, její předseda představenstva Winfried Vahland.
Volkswagen také podle agentury Reuters sdělil, že ruské vládě předložil návrh prohlášení o záměru, kde potvrzuje svůj závazek splnit vládou vytyčená výrobní kritéria. Volkswagen by tím v Rusku získal nárok na sérii vládních pobídek včetně nižších cel na dovoz autodílů.
O plánech firem Volkswagen a GAZ na společnou výrobu aut v Rusku informovaly minulý týden zdroje agentury Reuters a tento týden Siegfried Wolf, předseda společnosti Russian Machines, která je majitelem GAZ. Podle nich by měl mít společný závod kapacitu až 300.000 vozů ročně a kromě řady modelů VW vyrábět rovněž vozy Škoda Octavia a Yeti.
GAZ je součástí impéria miliardáře Olega Děripasky. Společnost vyrábí hlavně lehké užitkové vozy. Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. V loňském roce firma zvýšila celosvětový prodej o 13,5 procenta na rekordních 7,14 milionu vozů.
Celkový prodej automobilů v Rusku loni stoupl o 30 procent na 1,91 milionu vozů. Z oživení poptávky po autech v Rusku těží i Škoda. Loni v Rusku prodala 45.631 vozů, o 38 procent více než v předchozím roce.