V Číně v současnosti funguje 175 letišť. Zhruba 130 letišť sice bylo v loňském roce ztrátových, Peking je však podle CAAC hodlá nadále podporovat, aby pomohl místní ekonomice, a to zejména v odlehlých oblastech. V letech 2006 až 2010 činily vládní dotace pro letiště šest miliard jüanů (16 miliard Kč).
Úřad upozornil, že v zemědělských oblastech se zvýšily příjmy poté, co byla v jejich blízkosti otevřena letiště. Ta umožnila zemědělcům dodávat jejich produktu do bohatších velkoměst.
Letecká přeprava se v Číně rychle rozvíjí díky prudkému růstu ekonomiky. Očekává se, že Čína během několika příštích desetiletí vystřídá Severní Ameriku na pozici největšího trhu s leteckou přepravou na světě, napsala agentura AP.
Počet letadel provozovaných čínskými aerolinkami by se měl podle CAAC do konce roku 2015 téměř zdvojnásobit na zhruba 5000 z loňských 2600. V Číně působí 43 leteckých přepravců, z nichž 35 kontroluje stát, upozornila agentura Reuters.
Čínské hlavní město Peking již minulý měsíc schválilo plány na výstavbu nového letiště na jižním předměstí během příštích pěti let. Letiště má mít počáteční kapacitu 40 milionů cestujících ročně.
Projekt má snížit tlak na současné mezinárodní letiště v Pekingu, které se v dopravních špičkách potýká s kapacitními problémy vedoucími k velkým zpožděním. Tyto potíže neodstranilo ani otevření nového terminálu a třetí přistávací dráhy před olympijskými hrami v Pekingu v roce 2008. Pekingské letiště loni odbavilo téměř 74 milionů cestujících.