Volvo chce postavit na jihozápadě Číny svůj první výrobní závod a nyní čeká na schválení regulačních úřadů. Továrna s kapacitou 100.000 vozů ročně by měla zahájit provoz v roce 2013. Uvažuje rovněž o další továrně v oblasti severovýchodu. Automobilka má v plánu zvýšit do roku 2015 v Číně prodej na 200.000 vozů ročně z loňských 39.000 vozů. Celosvětově doufá do roku 2020 ve zdvojnásobení prodeje na 800.000 vozů.
"Čína hraje významnou roli v tomto růstovém plánu," uvedl Jacoby, který byl dříve prezidentem Volkswagen Group of America. "Máme také významný růstový plán pro Spojené státy a Evropu a velmi atraktivní zahraniční trhy, jako Austrálie nebo Brazílie," dodal.
Část peněz na své investice chce Volvo získat podle Jacobyho v Číně. Peníze by měla poskytnout i Evropská investiční banka a vláda Belgie, kde má Volvo továrnu.
Geely Holding Group, jedna z menších, ale ambiciózních čínských automobilek, koupila Volvo loni v srpnu od americké Ford Motor. Koupě za 1,5 miliardy USD se stala největší zahraniční akvizicí čínské firmy z automobilového průmyslu a zajistila Geely respektovanou celosvětovou značku. Současně však znamená pro Geely výzvu, protože musí přivést k zisku ztrátovou firmu ve vzdálené zemi.
Čína se stává centrem zájmu všech předních světových automobilek. V roce 2009 Čína překonala v prodeji aut Spojené státy a stala se největším automobilovým trhem světa. Loni zde prodej stoupl o 33 procent.
Volvo a Geely jsou velmi neobvyklý pár. Volvo je zavedená evropská značka známá hlavně svojí bezpečností a stylem. Geely vznikla před 14 lety a vyrábí kompaktní sedany a další levné vozy, které nejsou v zahraničí téměř známe. Loni Geely prodala zhruba 495.000 vozů, napsaly agentury AP a Reuters.