Vahland: Škoda do února zvýšila prodej o čtvrtinu na 130.000 aut

01.03.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Ženeva 1. března (zvláštní zpravodaj ČTK) - Škoda Auto zvýšila za leden a únor meziročně prodej téměř o čtvrtinu na 130.000 aut. Za celý letošní rok čeká výrazný růst. Na tiskové konferenci během prvního odborného dne ženevského autosalonu to řekl předseda představenstva Winfried Vahland.

Loni Škoda zvýšila prodej o 11,5 procenta na 762.000 vozů, což bylo nejvíce v historii značky. Růst by měl pokračovat i v dalších letech až na plánovaných 1,5 milionu aut v roce 2018.

Letošní cíle nechce automobilka přesněji specifikovat kvůli probíhajícímu slučování mateřské skupiny VW s automobilkou Porsche.

Škoda na autosalonu představila nové logo a firemní design. Okřídlený šíp ve znaku vyrostl a změnil odstín zelené. Kulatý rámeček již není černý, ale chromový. Škoda rovněž změnila používaný font písma.

Změnu designu má demonstrovat studie nového vozu pod označením Vision D. Auto v provedení hatchback je větší než Fabia, má větší rozvor, malé přesahy karoserie, prosklené páté dveře a boční okna jsou ve dveřích bez rámu. O možné sériové výrobě vozu zástupci automobilky odmítají spekulovat.

Ve výstavní premiéře firma rovněž uvedla edici Fabie Monte Carlo, který představila u příležitosti letošního 100. ročníku legendární rallye. Vůz disponuje sportovním podvozkem, dynamickým vzhledem s černými doplňky a interiérem známým z verze RS.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK