Světové trhy se podle Jahna vyvíjejí pozitivně, i když v Evropě oživení přichází pomaleji. "Takže 1,1 milionu to bude určitě a důležité je i to, že výrobci komponentů se již po krizi zcela vzpamatovali. Průmysl bude nabírat, je silně proexportně orientovaný, takže v podstatě samá pozitiva," uvedl Jahn.
Zatímco v segmentu osobních vozů je letos jasný růstový trend, výroba nákladních aut se z krize vzpamatovává pomaleji. Odbyt nákladních vozidel je totiž závislý na vývoji v dalších sektorech, například ve stavebnictví, které zatím v Evropě příliš nerostou. "Zatímco celosvětová výroba osobních aut by se již letos měla dostat na úroveň předkrizového roku 2007, u nákladních aut to bude později, ale netroufám si říci kdy," podotkl.
Letos by se měl rovněž zvýšit počet zaměstnanců v automobilových firmách. Ty loni zaměstnávaly kolem 107.000 lidí. "Myslím, že se mírně zvýší, neočekávám žádné velké nárůsty. V autoprůmyslu je stále poměrně velký tlak na efektivitu," uvedl Jahn. Připomněl, že jen v rámci standardní fluktuace související například s generační obměnou automobilový průmysl potřebuje 5000 až 8000 kvalifikovaných lidí ročně. Vzhledem k vývoji demografické křivky a malému zájmu o technické obory by mohla být podle něj situace v blízké budoucnosti velmi vážná.
V závěru minulého roku v rámci Sdružení automobilového průmyslu působilo celkem 155 subjektů.