Regionální rada chtěla peníze přerozdělit už vloni v létě, ale pak projekt zastavila a obnovila ho až za méně výhodných podmínek. Bála se prý, že to bude vykládáno jako nedovolená podpora. Původně mělo být možné získat dotaci až 92,5 procenta, zatímco napodruhé nabídla v průměru dvě třetiny.
Podle informací ČTK se původně projekt týkal čtyř bývalých okresních měst - Chomutova, Mostu, Teplic a Ústí nad Labem, jejichž dopravní podniky provozují takzvanou drážní dopravu, tedy trolejbusy a tramvaje. Teplice ale napodruhé žádost už nepodaly a pořizují si trolejbusy ze svého. "Ty podmínky jsou podle našeho dost nevýhodné, obsahují třeba přísná kritéria na počet odjetých kilometrů trolejbusů. Trochu se bojím, aby je obě města ještě nemusela vracet," řekl dnes ČTK teplický primátor Jaroslav Kubera.
Neuspěl ani Chomutov. "Chomutov bohužel dotaci nezíská, protože lépe hodnocené plány Ústí a Mostu vyčerpají naprostou většinu alokovaných prostředků," uvedl ředitel Úřadu regionální rady Severozápad Petr Kušnierz.
Napodruhé už se peníze rozdělily. Ústí nad Labem chce za 514 milionů korun pořídit nový odbavovací a informační systém, 26 trolejbusů a přestavět 50 zastávek. Z evropských peněz na to dostane 296 milionů korun. Ještě větší krytí dostane Most, který chystá dopravní investici za 272 milionů korun a z toho 223 milionů pokryje evropská dotace. Peníze chce město utratit za rekonstrukci šesti kilometrů tratí, za odbavovací systém a dvě nové tramvaje. Součet obou dotací je 519 milionů korun, i když rada chtěla původně rozdělit jen 486 milionů.