Nárůst příjmů z mýta výrazně ovlivňuje posilování průmyslu i celé ekonomiky. Za růst mohou i od počátku roku vyšší mýtné tarify, které podle odborníků reálně stouply nikoliv o 25 procent, ale o přibližně 20 procent, uvádí ŘSD. Zbývající desetiprocentní růst tak prý jde na vrub konjunktury a zčásti také nově zpoplatněných výnosných úseků silnic, jako byla část Pražského okruhu na podzim loňského roku.
Vozidla s hmotností nad 3,5 tuny platí mýtné od loňského února, aktuální statistika je tedy první, která není ovlivněna loňským rozšířením této povinnosti i na menší nákladní vozy. Vozidla v hmotnostní kategorii 3,5 až 12 tun se přitom na výběrech mýta podílí přibližně deseti procenty.
Od začátku roku vybral český elektronický mýtný systém téměř 1,25 miliardy Kč. "Pokud by byl únor stejně dlouhý jako leden, překročila by měsíční částka na mýtném dokonce 700 milionů korun. Při udržení stávajícího tempa se vybere miliarda korun každých šest týdnů," uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
V mýtném systému je aktuálně zaregistrováno 547.700 vozidel, z tohoto počtu připadá 61.300 na automobily s hmotností mezi 3,5 a 12 tunami.
Mýtné v únoru (mil. Kč) 2011 2010 2009 2008 2007 625 429+50* 413 508 416
* kamiony + malé nákladní vozy
Zdroj: MYTO CZ