Prodej aut v USA v únoru díky slevám vzrostl o 27 procent

02.03.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Detroit 2. března (ČTK) - Prodej aut ve Spojených státech v únoru vzrostl o 27 procent, a pokud by prodej pokračoval dosavadním tempem, za celý rok by se v USA prodalo asi 13,4 milionu vozů. To je nejvyšší údaj od srpna 2009, kdy prodej podpořila vláda zavedením šrotovného. Ukazují to záznamy organizace Autodata. Největší růst prodeje zaznamenaly automobilky General Motors a Toyota Motor.

Nárůst prodeje výrazně překonal odhady analytiků. Američané patrně slyšeli na slevy, které jim výrobci nabídli, a podle expertů lze očekávat, že autosalony budou slevy nabízet i na jaře. Nárůstu prodeje neublížil ani vysoký růst cen ropy na světových trzích, kvůli němuž jsou pohonné hmoty u čerpacích stanic v USA o hodně dražší, než byly před rokem.

Zástupci automobilek přičítají vysoký nárůst prodeje částečně zmíněným slevám, částečně lepší spotřebitelské důvěře. Americká ekonomika se totiž vzpamatovává z recese a a zvolna se zlepšuje také situace na trhu práce, i když pomaleji, než úřady čekaly. Dostupnější než před rokem jsou nyní také úvěry.

Největší americká automobilka General Motors prodej v únoru zvýšila o 46 procent, což analytici dávají do souvislosti s výraznými slevami. Ty byly u této automobilky patrně největší ze všech a v průměru činily 3700 dolarů (asi 65.200 Kč) na jeden vůz.

Nadále ale v USA bodují především asijští výrobci. Největší světová automobilka Toyota Motor zvýšila prodej o 42 procent, i když v tomto případě sehrála určitou roli nižší srovnávací základna. Toyota měla totiž problémy s kvalitou vozů, což jí přechodně snížilo odbyt. Další japonská automobilka Nissan Motor zvýšila prodej o téměř 32 procent, což je hlavně výsledek slevových akcí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK