Nárůst prodeje výrazně překonal odhady analytiků. Američané patrně slyšeli na slevy, které jim výrobci nabídli, a podle expertů lze očekávat, že autosalony budou slevy nabízet i na jaře. Nárůstu prodeje neublížil ani vysoký růst cen ropy na světových trzích, kvůli němuž jsou pohonné hmoty u čerpacích stanic v USA o hodně dražší, než byly před rokem.
Zástupci automobilek přičítají vysoký nárůst prodeje částečně zmíněným slevám, částečně lepší spotřebitelské důvěře. Americká ekonomika se totiž vzpamatovává z recese a a zvolna se zlepšuje také situace na trhu práce, i když pomaleji, než úřady čekaly. Dostupnější než před rokem jsou nyní také úvěry.
Největší americká automobilka General Motors prodej v únoru zvýšila o 46 procent, což analytici dávají do souvislosti s výraznými slevami. Ty byly u této automobilky patrně největší ze všech a v průměru činily 3700 dolarů (asi 65.200 Kč) na jeden vůz.
Nadále ale v USA bodují především asijští výrobci. Největší světová automobilka Toyota Motor zvýšila prodej o 42 procent, i když v tomto případě sehrála určitou roli nižší srovnávací základna. Toyota měla totiž problémy s kvalitou vozů, což jí přechodně snížilo odbyt. Další japonská automobilka Nissan Motor zvýšila prodej o téměř 32 procent, což je hlavně výsledek slevových akcí.