Renault v lednu odvolal tři manažery a podal na neznámé pachatele žalobu za průmyslovou špionáž zaměřenou na jeho program elektrického automobilu. Případ podkopal vztahy France s Čínou, protože vyšetřovatelé podle vládních zdrojů zkoumali možné spojení špionážních aktivit s Čínou.
Provozní ředitel Renaultu Patrick Pelata ve čtvrtek v listu Le Figaro prohlásil, že "určitý počet indicií nás vede k pochybnostem". Podle něj existují dvě možnosti - buď jde skutečně o špionáž a manažeři dokonale chrání své zdroje, "nebo je Renault obětí manipulace, jejíž povahu neznáme, avšak mohlo by jít o podvod", řekl Pelata.
Provozní šéf Renaultu dodal, že ve druhém případě by navrhl obviněné manažery vzít zpět a jakoukoli nespravedlnost napravit třeba i vyvozením důsledků pro nejvyšší vedení. "Až vyšetřování skončí, přijmeme všechny důsledky až po nejvyšší úroveň firmy, to znamená včetně mě," řekl Pelata.
Lagardeová v rozhovorů pro rozhlasovou stanici RMC vyzvala k urychlenému vyřešení případu a přijetí "všech důsledků". "Dnes je důležité dostat se k pravdě, a to rychle, a pokud by se podezření ukázala jako nepodložená, nechť je spravedlnosti učiněno zadost, ať je obnovena důvěra a vyplaceno odškodné," uvedla ministryně, "Nemělo by se střílet bez míření a obviňovat bez důkazů," dodala.
Francouzská tajná služba nyní podle právníka Renaultu Jeana Reinharta stále vyšetřuje existenci bankovních účtů ve Švýcarsku a Lichtenštejnsku. Existence těchto účtů je klíčovou součástí obvinění, a dokud se nenajdou, zřejmě zůstane obvinění bez důkazů. Všichni tři manažeři jakoukoli vinu popírají.