Hlavním tématem dnešního kola vyjednávání bylo zavedení osmnáctisměnného modelu. Nyní továrna vyrábí v třísměnném provozu při 15 směnách za týden. Etablování nového modelu výroby s více směnami, který automobilka potřebuje kvůli zvýšenému zájmu zákazníků, by podle mluvčího Škodovky znamenala nárůst mzdy průměrně o 2300 korun měsíčně pro zaměstnance. "Průměrná pracovní doba na zaměstnance ale zůstane i po jeho zavedení stejná," uvedl Dreithaler. Škodovka totiž počítá, že vytvoří nová pracovní místa a zvýší produktivitu českých závodů.
Odbory návrh na růst tarifů o 2,5 procenta odmítaly, považovaly ho za nízký. Dnešní kolo vyjednávání a navýšení tarifů o tři procenta nechtěli odboráři komentovat, vzkázal ČTK prostřednictvím Milana Šprencla šéf odborářů Jaroslav Povšík.
Odboráři chtějí přistoupit k nátlakovým akcím, aby se změnil přístup firmy k vyjednávání o nové kolektivní smlouvě, na které se zatím obě strany nedohodly. Uvažují o tom, že nepodepíší dohodu o zavedení nového modelu provozu s více směnami, což by zastavilo některá místa výroby a ovlivnilo chod celého podniku.
Další kolo vyjednávání se uskuteční příští čtvrtek. Současná smlouva mezi odbory a vedením společnosti platí do konce března. V loňském roce se obě strany dohodly na růstu tarifních mezd o 2,7 procenta. V automobilce Škoda Auto pracovalo k letošnímu 1. lednu 23.558 kmenových zaměstnanců.
V roce 2010 se podle odborářů procentuálně zvýšily mzdy v nižších tarifních třídách, což prý bylo dáno například výplatou mimořádných jednorázových plateb.