S Radkem Jirkou, manažerem přímého bankovnictví UniCredit Bank, jsme si povídali o pokroku internetového bankovnictví v mobilních telefonech.
Spustili jste internetové bankovnictví v mobilních telefonech. Uvádíte, že jste v ČR první. Do této chvíle tedy nebylo možné se přes mobil do internetového bankovnictví dostat?
Skutečně se jedná v České republice o novinku, kdy jako první banka na trhu jsme přizpůsobili naše internetové bankovnictví mobilnímu telefonu. Klienti, kteří mají velmi výkonné „chytré“ mobily s rychlým mobilním připojením se např. i do našeho původního internetového bankovnictví přihlásit mohli i před touto novinkou. Stálo je to však poměrně hodně času a pokud neměli neomezený paušál na data, tak i peněz, protože si stahovali celou aplikaci internetového bankovnictví.
Naše novinka přináší nejen vyšší rychlost, ale i komfort ovládání. Pro naše klienty jsme připravili dvě mobilní verze tj. dotykovou verzi pro „chytré“ mobily, kde klienti vedle vyšší rychlosti ocení i jednoduchost a intuitivnost ovládání přizpůsobenou dotykovému displeji. Vedle toho existuje i základní, nedotyková verze, kterou mohou využívat i klienti se standarními nedotykovými telefony, kteří mají přístup na internet. Klienti nemusí řešit, kterou verzi použít, protože se jim objeví automaticky dle typu jejich mobilního telefonu.
Co konkrétně jste vylepšili?
Naší snahou byla maximální jednoduchost a rychlost používání při zachování nejvyššího bezpečnostního standardu. Hlavní výhodou naší nové mobilní verze je její vyšší rychlost. Ocení ji zejména klienti, kteří nemají tak rychlé mobilní připojení nebo neomezený paušál na data a chtějí ušetřit. Online Banking v mobilu nabídne vybranou funkčnost, a proto se nemusí přenášet tolik dat mezi bankou a mobilním telefonem klienta. Další velkou výhodu vidíme v tom, že jsme využívání rozšířili i klientům, kteří nemají „chytré“ mobilní telefony.
Na jakých telefonech se nová funkčnost nejlépe využije? Resp. je vaše novinka zajímavá i pro nemajitele smartphonů?
Kromě dotykové verze Online Banking v mobilu pro chytré mobily, přinášíme klientům také základní nedotykovou verzi, kterou budou moci využít klienti s přístupem na internet v mobilu.
Bude nějaký rozdíl v bezpečnosti oproti „klasickému“ přihlašování od počítače?
Bezpečnost přímého bankovnictví je pro nás nejvyšší prioritou. Zabezpečení internetového bankovnictví v mobilu je na stejné úrovni jako u „klasického“ počítače.
Když už jste se pustili do oblasti chytrých mobilních telefonů, nepřipravujete nějaké další aplikace? Konkurence nedávno přišla s možností vyhledat si bankomat či nechat si posílat investiční doporučení.
Současně s Online Banking v mobilním telefonu nabízíme našim klientům další novinku v podobě zobrazení Mapy poboček a bankomatů přímo v Online Banking. V mapách může klient vyhledávat podle zadané adresy nebo filtrovat dle zvolených kritérií a zobrazit si např. iQ Bankomaty s online vklady. Mapu poboček a bankomatů mohou naši klienti využívat také v dotykové verzi mobilního Online Banking pro „chytré“ mobily. Pokud má mobilní telefon navíc GPS navigaci, lze najít nejbližší pobočku nebo bankomat dle jeho aktuální pozice.
Vrátíme-li se ještě k samotnému vylepšení internetového bankovnictví přes mobil. Rozumím tomu dobře, že uživatel si nebude muset stáhnout nějakou aplikaci, která mu pak zjednoduší a zrychlí ovládání? Zkrátka, když se nyní přihlásí, bude to „příjemnější“ než před týdnem…
Ano, využívání je velmi jednoduché a intuitivní. Klienti si nemusí nic stahovat, stačí do prohlížeče svého mobilního telefonu zadat www.unicreditbank.cz a kliknout na tlačítko „Přihlásit Online Banking“. Automaticky se zobrazí Online Banking přizpůsobený obrazovce konkrétního mobilního telefonu.
Nicméně, třeba vyhledavač bankomatů už je aplikace, kterou je potřeba stáhnout a zaplatit za ní?
Vyhledávač bankomatů a poboček je funkčnost založená na veřejných mapách Google Maps a je doplněna o informace o pobočkách a bankomatech UniCredit Bank. Nejedná se o placenou aplikaci, ale pouze o mapu, která je "překrytá" doplňujícími daty. Tuto novinku jsme připravili ve spolupráci se skupinou UniCredit Bank a využívají jí i další země skupiny. Na léto připravujeme její rozšíření i o tyto země, takže naši klienti budou moci jednoduše najít nejbližší bankomat UniCredit Bank na své dovolené v zahraničí, kdy navíc zpoplatnění výběrů těchto bankomatů v zahraničí je stejné jako v ČR.
Co dalšího lze v budoucnu očekávat u mobilního bankovnictví? Jaké jsou vaše plány?
Oblast mobilního bankovnictví považujeme za strategickou a budeme ji nadále rozvíjet. Zaměřujeme se na aktivní klienty, kteří si váží svého času a chtějí mít svoje investice neustále pod kontrolu a to rychle, pohodlně a bezpečně. Pro naše klienty připravujeme další novinky, ale konrétnější plány banka nezveřejnuje.
Děkuji za rozhovor,
Tomáš Skolek, Finance.cz